دانشجویان دبیری زیست تبریز

Learning Products
طبقه بندی موضوعی

 

  اکتبر 2014 ، بیستمین سالگرد روز جهانی معلم است.

کیفیت یک نظام آموزشی صرفا ً به معلمان آن بستگی دارد. معلمان عامل اصلی برای آموزش همگانی و با کیفیت برای همه، محسوب می شوند: آن ها برای شکل دهی به افکار و نگرش های نسل های آینده، برای رویارویی با فرصت ها و چالش های جدید جهانی، محور و اصل به شمار می روند.

اگر هدف ما، فراهم کردن بهترین فرصت ها برای میلیون ها، کودک، جوان و بزرگسال در سراسر جهان است، ارائه آموزش خلاقانه، فراگیر و نتیجه محور برای سال 2015 و پس از آن، ضروری است.

در بسیاری از کشورها، کیفیت آموزش به واسطه ی کمبود معلمان کاهش یافته است. بر اساس آمار های موسسه آمار یونسکو، برای تحقق آموزش ابتدایی در جهان، بیش از ¼ میلیون معلم در سراسر جهان تا سال 2015 و ¾ میلیون معلم مازاد تا سال 2030، مورد نیاز است.

علاوه بر چالش مربوط به تعداد معلمان، موضوع کیفیت نیز مطرح است. اغلب معلمان بدون منابع کافی یا آموزش مناسب، تدریس می کنند. مشکلات بسیارند: امروزه با بحران یادگیری در سطح جهان مواجهیم، 250 میلیون کودک آموزش پایه را فرا نگرفته اند؛ در حالی که بیش از نیمی از آن ها چهار سال هم به مدرسه رفته اند.

بنابر این تجهیز معلمان برای موفقیت یک اولویت است. این امر به معنی آموزش درست معلمان، فراهم کردن شرایط استخدامی بهتر، توجه به کیفیت در جذب معلمان، استقرار و جایابی هدفمند و جذب افراد مستعد و معلمان جدید به ویژه جوانان و زنان از جوامع دور افتاده است.

  "مشاوره موضوعی جهانی در زمینه آموزش در دستور کار توسعه پس از سال 2015"، عوامل موثر در حمایت از اثر بخشی معلمان را با توجه به بررسی نتایج آموزش تا سال 2015 و چشم انداز آن برای سال های پس از آن به شرح زیر جمع بندی می کند:

1- شرایط مناسب اشتغال، شامل حقوق و قرار داد مناسب و داشتن چشم اندازی برای پیشرفت و ارتقا

2- شرایط مطلوب در محیط کار، مبتنی بر ایجاد شرایطی در مدرسه که تدریس را هدایت نماید

3- آموزش ضمن خدمت و پیش از خدمت با کیفیت برای معلمان، بر اساس رعایت حقوق بشر و اصول آموزش فراگیر؛ و ...

4- مدیریت موثر، شامل استخدام و استقرار معلمان.

علاوه بر این، کیفیت آموزش به عواملی همچون بهره مندی معلمان از حقوق اولیه نظیر مصونیت در برابر خشونت، آزادی علمی و آزادی در پیوستن به اتحادیه های مستقل بستگی دارد. حمایت از حقوق معلمان همچنین به آن ها در ارتقای سلامت و امنیت دختران و پسران هنگام اجرای فعالیتشان، کمک می کند، ما باید بر این موضوع که مدارس برای کودکان و معلمان فضای حمایتی باقی بمانند، تاکید کنیم.

کودکان و جوانان در قلب جامعه قرار دارند. یک آموزش مناسب آن ها را قادر می سازد که به عنوان شهروندان جهانی به چالش های دنیایی پیچیده پاسخ دهند و به آن ها کمک می کند تا جوامع پایدار و توام با صلح را ایجاد نمایند. معلمان امروز و فردا نیازمند مهارت، دانش و حمایتی هستند که آن ها را قادر سازد تا نیازهای گوناگون یکایک دختران و پسران را به یادگیری برآورده سازند. ما باید به خاطر داشته باشیم که معلمان یک سرمایه برای آینده اند.

دولت ها و جوامع بین المللی باید برای حمایت از معلمان و کیفیت بخشی به آموزش در سراسر جهان و به ویژه در کشورهایی که دارای بیشترین تعداد کودکان باز مانده ازمدرسه اند، با یکدیگر متحد شوند.

ما از شما دعوت می کنیم که در انتشار این پیام که 5 اکتبر روز جهانی معلم است و سرمایه گذاری در زمینه معلمان به معنی سرمایه گذاری برای آینده است، به ما بپیوندید.

 

ایرینا بوکوا، مدیر کل یونسکو

 گی ریدر، مدیر کل سازمان بین المللی کار

آنتونی لیک، مدیر اجرایی یونیسف

هلن کلارک، مدیر برنامه عمران ملل متحد

فردون لی ون، دبیر کل سازمان بین المللی آموزش

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۷/۲۴
  • ۷۳۲ نمایش
  • آرمین خیراللهی

نظرات (۱)

  • تبریز دایرکتوری
  • سلام.

    خوشحال میشویم لینک وبگاه تبریز دایرکتوری را در وبلاگ بسیاز زیبا و مفیدی خود قرار دهید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی